Pour nous contacter : soyez au rendez-vous sur IRC ! ⋅ Parcourir l'archive musicale Dogmazic ⋅ Notre Blog
Notre Documentation

real life

novembre -1 modifié dans De tout et de rien...
un des meilleurs massively multiplayer online role-playing game
(enfin, un des pires aussi)
je suis sur que nos amis geek connaissent cette page depuis longtemps, mais moi ça m'a fait bien rire

voilà
http://www.gamespot.com/gamespot/features/all/gamespotting/071103minusworld/1.html
les comments sur ubuntuforum sont délicieux
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=143859

Réponses

• c'est excellent !
    There is a feature in the game in which you join a party with the opposite gender -- its called "marriage" and all of your experience points will be shared.
    I don't recommend doing this unless you're sure about it. If your partner leaves you, you lose half your gold!

J'adore, j'ai bien ri
  • niveau graphique et son en tous cas , c'est le meilleur jeu que je connaisse (le critique a mis 10/10)
    Real life isn't above reproach. In one of the stranger design decisions in the game, for some reason you have no choice in determining your character's initial starting location, appearance, or gender, which are chosen for you seemingly at random.
    Player death is a serious issue in real life, and cause for continued debate among players, who often direct unanswerable questions on the subject to the game's developers, who are apparently (and understandably) so busy that they generally keep silent. In short, players who die--at the hands of other players, by the occasional environmental hazard, or when their account expires--are essentially removed from the gameworld and apparently cannot return at all. This further discourages players from engaging in PVP combat, but it does help real life's rapidly growing player population from getting too out of hand (though eventually there will be a need for additional servers).

génial
  • il a tellement de succès, ce jeu, que j'en ai même trouvé une version française :D
  • bon ben voilà.
    A la fameuse question : " qu'est-ce qu'on fout sur Terre nom de Dieu ? ! "

La réponse est : on joue à Real Life.

Vous imaginez la puissance des serveurs...
  • sérieusement, c'est un des meilleurs textes sur les inégalités de puis JJ (rousseau)
    J'aurais encore une classe de philo devant moi je leur proposerai de le lire tiens

Ajouter un commentaire

GrasItaliqueBarréListe ordonnéeListe non ordonnée
Emoji
Image
Aligner à gaucheCentrer le texteAligner à droiteBasculer en code HTMLBasculer en mode plein écranAllumer les lumières
Déplacer image/fichier